Instytut jako podmiot stawiający sobie za cel wspieranie silnej społeczności narodowej opartej na równości (również w dostępie do informacji) i sprawiedliwości społecznej, zamierza walczyć z dezinformacją w Polsce, a, wtórnie, z dezorganizacją i dezorientacją, jaką ona wywołuje. Podejmujemy inicjatywę na rzecz promowania wyższej świadomości obywatelskiej. Ponadto chcemy wspierać dostęp do zweryfikowanej informacji oraz do przestrzeni umożliwiających jej weryfikację. Nasze działania w tym zakresie uzupełniamy o poparcie i wsparcie dla zaprzyjaźnionych podmiotów o podobnych celach strategicznych i merytorycznych w temacie związanym z dezinformacją.

#stopDDD

Stop: Dezinformacji, Dezorganizacji, Dezorientacji

Aktualne wydarzenia

Dotyczące dezinformacji organizowane przez ITSP Kybernetes lub partnerów Instytutu

Niestety w najbliższym czasie nie są zaplanowane nowe wydarzenia dot. walki z dezinformacją.

Ostatnie wydarzenia

Wojownicy Klawiatury
szkolenie z kompetencji medialnych

Nie daj się dezinformacji!

Kiedy?

23 listopada 2022 (środa)

Gdzie?

Wyższa Szkoła Gospodarki w budynku K (aula major, parter) ul. Naruszewicza 11, Bydgoszcz
ONLINE

Co jeszcze można zyskać, uczestnicząc w szkoleniu?

🎁 Każdy uczestnik i uczestniczka otrzymają certyfikat udziału w szkoleniu.

🎁 Podczas wydarzenia odbędzie się prezentacja działań wspolnie.eu oraz quiz wiedzy o Parlamencie Europejskim i dezinformacji z upominkami dla zwycięzców. 

Dowiedź się więcej

Czym jest dezinformacja?

Dezinformacja w Polsce — która obejmuje fałszywe i wyrwane z kontekstu informacje rozpowszechniane z zamiarem oszukania lub wprowadzenia w błąd — jest w dużej mierze propagowana przez osoby, które chcą wpłynąć na opinię publiczną i realizować dzięki temu określone cele polityczne.

Dezinformację może rozpowszechniać wiele podmiotów internetowych, w tym rządy, instytucje wspierane przez państwo, grupy ekstremistyczne i osoby prywatne.

Kampanie dezinformacyjne są propagowane na cztery kluczowe sposoby:

  • Inżynieria społeczna: stworzenie ram do zafałszowanej charakterystyki i manipulowania wydarzeniami, incydentami, problemami i dyskursem publicznym. Inżynieria społeczna często ma na celu skłonienie opinii publicznej do przyjęcia określonego programu politycznego.
  • Nieautentyczna amplifikacja: wykorzystywanie trolli, botów spamujących, fałszywych kont tożsamości znanych jako skarpetkowe marionetki, płatnych kont i sensacyjnych influencerów w celu zwiększenia ilości złośliwych treści.
  • Mikrotargetowanie: wykorzystywanie narzędzi targetowania przeznaczonych do umieszczania reklam i angażowania użytkowników na platformach mediów społecznościowych w celu identyfikowania i angażowania najbardziej zaangażowanych odbiorców, którzy będą udostępniać i wzmacniać dezinformację.
  • Nękanie i nadużycia: wykorzystywanie zmobilizowanych odbiorców dezinformujących treści, fałszywych kont i trolli w celu ukrywania, marginalizowania i zagłuszania osób, które nie ufają dezinformującej narracji.

Skontaktuj się z nami

Skontaktujemy się z Tobą w ciągu 1-2 dni roboczych.

[email protected]

Subskrybuj i otrzymuj powiadomienia na temat: